Death Stranding teszt


A Death Strandinget végigjátszanom, tesztelnem talán az egyik legérdekesebb játékélményem volt..

Először is kezdjük az elején: A játékot a megjelenése előtt, eddig sosem látott hype, titok, misztikum övezte..sőt, már számos teória is..


Aztán Kojima is szivárogtatni kezdett információkat, mint például, hogy eddig sosem látott módon lesz szerepe az emberi kapcsolatok fontosságának a játékban..

Nos, szinte mindenki, én is valami eddig sosem látott coop szerű, egymást segítős online dologra gondoltunk.. Hát, ez félig igaz is lett, csak kicsit túlgondoltuk, illetve túlhypolták..

Például tele a játék ilyen helyeken itt hagyott, felesleges létrákkal, ahol simán átsétálunk, stb.. :


Hogy miért mondom ezt? Hogy túlhypolták ezt a coop dolgot? Spoilerekbe nem szeretnék belemenni, de a játék elején anyánk kérésére, aki az amerikai elnök, elindulunk újra összekapcsolni amerikát az utolsó halálhullám után megmaradt posztapokaliptikus világban..


Rögtön mindenki találkozni fog Igor létrájával,vagy más segédeszközeivel. Oké, ez még úgy elmegy, hogy ez a tutorial rész.. Egyébként valóban kétszer jelenik meg a főcím, kétszer kezdődik el a játék (és kétszer IS fejeződik be)

Kezdem akkor egy kis kiábrándító résszel, ami amúgy a játék magja lenne
Ez az "egymás segítgetése" szál igazából egy FÉL-ONLINE dolog:

Nem fogunk sem közvetlenül, sem közvetve sem találkozni más játékos által hátrahagyott dolgokkal, hanem olyasmi itt az online mint pl a Mortal Kombat mobile ban, hogy az usernevek, a játékosnevek igaziak, de valójában az a szörnyű igazság, hogy a játék random dobálja a likeokat pl az otthagyott tárgyaidra, építményeidre.. (egyébként az easter eggek' is kotára ugyan ott vannak mindenkinek)


De milyen építmények is? Ugyanis a játék során egyetlen egyszer nem sikerült egy hasznos, odaillő építményt felhúzni, ugyanis mindenhol volt már egy híd, egy menedékház, létra, szóval minden ami oda kell. Picit olyan volt mintha folyamatosan valaki után mentem volna. Hogy éreztessem ezt:


Itt például már rögtön két kötélen is felmászhatok, mint látható, teljesen felesleges a nálam lévő létrával görcsölni..

Itt vannak ezek a lények is a PV k, meg a babához kötött pörgő jelző dolog is velünk, de igazából a játék első felében valós félelemről nem beszélhetünk, ugyanis ha megjelennek, egyébként mindig ugyan ott kezd el esni az eső, mindig ugyan ott jelennek meg, kicsit kiábrándító ez is, és unalmas is a sokadik után.. Szóval ha megjelennek, visszatarthatod a levegőt, kerülgetheted őket, de sajnos van egy mód amit pl én használtam, amivel ez az egész teljesen feleslegessé válik:


Ha hagyod magad lehúzni a fekete trutyiba, utána ha kiszaladsz/ugrálsz a partra akkor gyakorlatilag eltűnnek a pvk, és megtisztul a terület. És még a nálunk lévő kelepelő jelző még amolyan Japánosan integet is nekik.. :)


Ez után már zavartalanul összetudod szedni a dolgokat, vagy sokkal gyorsabban tudsz áthaladni a területen.


Egyszerűen nem tudnak elkapni ha kiugrálsz a partra,és eltűnnek:


A jó hír az hogy a vége felé ha már az aranyos :) , arany színű trutymorgók húznak le akkor valóban R.I.P van..


A játék nagyon sok kritikát kapott hogy nem lehet benne ölni. Nos az elején az öszvéreket (ez a neve az őrült, fosztogató  csoportnak) valóban csak elkábítani lehet, de:

A Clifforddal való első háborús zónás találkozás után éles fegyvereket is vihetünk magunkkal!


Ugyan úgy van a játékban gépkarabély, shotgun, stb, mint bármelyik másik játékban is!


Elvileg minden leölt ellenséget elkellene vinni a hamvasztóba, de megmondom őszintén én semmilyen negatív hatását nem tapasztaltam az ölésnek a játék során, szóval nem fogsz előidézni egy újabb halálhullámot, vagy ilyesmi..

Az első ölésed után kapsz egy üzenetet az egyik megbízótól, de ennyi.. 


A játék, nem fog büntetni ha ölsz.

És hidd el, mire eljutsz odáig hogy tudsz ölni, addigra annyira felidegesítenek az öszvérek, hogy : fogsz is ölni :D



És akkor most jön az, ami miatt a Death Stranding az egyik legzseniálisabb játék!: A Története és a karakterek miatt! (ráadásul magyar felirat is van benne)



Valami olyasmi mély sztorira gondoljatok mint pl a Detroit Become Human esetében. Na, ha ez megvan, akkor súroljátok már, de ez attól jóval összetettebb! Ha filmeket kellene mondanom,elsőre talán az Érkezés ugrik be, meg talán a Sztalker. És igen, a gameplay nagy része az hogy  viszel valamit, A bol B be (ami ha sikerül, kb akkora élményt ad mint egy Dark Soulsban eljutni egyik bonefiretől a másikig) de a főküldetéseknél, olyan sztorit fogsz kapni cserébe, amit eddig talán még sehol sem láttál! Én bevallom, többször elbőgtem magam a játék során pl..


De ez részben azért is van mert egy percig sem gondoltam, hogy a szereplők nem igazi emberek. Ahogy kinéznek, ahogy beszélnek, ahogy éreznek(!) arra eddig még nem volt példa, még a The Last of Us 2 sem közelíti meg.


Eleinte szidtam mint a bokrot néha a jétékot, hogy a főszereplő megbotlik mindenben, a járművek szinte használhatatlanok, stb.. De aztán beszippantott, hajtott előre a történet, és egyre inkább éreztem azt hogy az egy valóban létező, érző világ, amit valóban meg kell menteni.


Ezt a játékot játszanod kell, vagy 5 órát, hogy igazán elkezdd(!) bele élni magad! (Addigra full letojod azt is, hogy online-e, vagy sem, és teljesen beszippant) És megérted miről beszélek amikor azt mondom ezek a karakterek IGAZIAK, ÉLNEK, Éreznek(!) 


Szerintem hála Kojimának kicsit beleláttunk a nextgenbe, hogy hogyan fognak kinézni, mozogni, beszélni a karakterek!



Egyébként a már említett ugrálós módszer mellett haza is vághatod a PV ket, ha az szimpatikusabb:


Szó szerint haza,ugyanis ilyenkor elvágódik a köldökzsinórjuk ami összeköti őket a világunkkal, és idővel egyre több, rengeteg PV ellenes fegyver is elérhető lesz!



A jéték végén sajnos beigazolódott a gyanúm: Hiába gyűjtögeted a rangokat, hiába leszel egyre nagyobb szintű hordár, ha végeztél a játékkal, NEM viheted tovább a szintedet. Szóval semmiféle new game plus sincs. A játék végén, a befejező jelenet előtti két hétben tudsz free roamban mászkálni, ha nem kezdesz új játékot..



Elvégezheted a mellékküldetéseket mondjuk, amik mondanom sem kell koránt sem olyan érdekesek mint a fő szál. Ezeknél már nincs meg a történet varázsa..



Csak ilyen vidd ide, oda dolgok maradnak amikért továbbnövelheted az amúgy teljesen értelmetlen rangodat. Hiszen mint említettem, nem viheted tovább egy új játék során.

Egyébként boss fightok is vannak, némelyik kifejezetten látványos, és bazinagy bestiákat kell legyűrnünk!



Összességében azt mondanám ez a legérdekesebb történettel, karakterekkel rendelkező, érzelmekben, akciókban, látványban, mondanivalóban gazdag játékos alkotás amivel valaha találkoztam.


Megjegyzések