The Last of US part 2 teszt




Most vittem végig ezt a zseniális játékot, de nem tudok elmenni pár dolog mellett, amiket megemlítenék..

Először is szerintem ez lesz az egyik első olyan játék, ami majd megjelenik ps5 re is, éppen ezért is döntöttek a downgrade mellett.  Igen, amit valami csoda folytán egyetlen egy magyar gamer oldalon sem olvastam, hogy a 2018 as E3 as gameplay videóhoz képest, ez a játék nem egészen úgy néz ki. Még ps4 pron sem.. Vagy már az E3-on a Ps5 öst mutogatták, az is lehet. És azt sem tudom hogy a kedves tesztelő kollégák zöme vagy vak, vagy csak nekem vannak túl éles szemeim: 



De nem ez a legfőbb probléma a játékkal.. És nem is az amúgy rendkívül mókás, aranyos leszbikus szál.. Nem Nem ez a gond. Legyen mondjuk Spoiler, de szerintem inkább csak megmentek pár embert a következő információkkal, amit valamiért szinte az összes tesztoldal elfelejtett megemlíteni. 20-30 óra játékidővel hirdették a gémet, ez eddig stimmt. Ellie bosszújaként volt felvezetve az egész, és az összes trailer én ezt üzenték, hogy ez lesz a fő szál. Erre rendeltünk elő. Hát gyerekek ez nem így van! Kezdjük a legelején: szerintetek ez egy főmenü 2020 ban?!


Gondolom nem nagy spoiler, hogy kinek a halálát akarjuk majd megbosszúlni.. A történet elején megölik Joelt, el is indulunk bosszút állni Ellie-vel és barátnőjével, Dinával..


Iszonyat jó az akciórendszer, de tényleg, soha egyetlen egy játék sem volt ennyire realisztikus e tekintetben! De talán a legtöbb filmet is pofátlanul megszégyeníti!

Brutális, egyszerűen minden egyes katonánál, azt érezzük hogy tényleg megölünk valakit..az illető szenved, kapálózik, küzd az életéért,úgy mint ahogy azt eddig videójátékban sosem láttuk! És Ellie arca is szinte szavak nélkül beszél közben, hogy Ő is mennyire dühös, ugyanakkor szenved a gyilkolás súlyától! 


Ebben a játékban valóban van értelme a fotómódnak, egyébként ezeket a képeket én csináltam, in game közben! Szóval még downgradelve is minimum az egyik legszebb játék! 

Nézzétek meg ezt a képet, két különböző nézőpontból:


Nézzétek  meg az  üvegdarabok   (SZÉLEIT!) 


Kraftolgatós kalandunk közben, somolyogva gondoltam bele hogy ez az élvezetes mészárlás tart majd 30 órán át. 


Hát nem. Gusztustalan amit a Naughty Dog csinált! Ugyanis nem elég hogy a játék második felétől(10-15 órát) azt a karaktert, Abbyt irányítjuk aki a játék elején brutálisan kivégezte Joelt. Igen, a játék második 15 órájában azt kell irányítani, akit addig üldöztünk! Szóval nem a leszbikus,vagy a meleg szál erőltetett ebben a játékban. Egyszerűen nem ezt a liberális szarságot vártam történetként a játék felétől, hogy "értsük meg a másik oldalt is" stb stb.. Nem elég hogy ez a Nő olyan mint egy baltával faragott pankrátor-testépitő, lapátfejű amorf gnóm..
 

(legalább egy átlagos Nőt bírtak volna megalkotni a készítők, ha mindenképp ezt a 
liberális töltelékszálat tuszkolják le kizsebelt torkainkon)

Nem nem elég az sem hogy nem derül ki, hogy Ellie barátnőjével Dinával, és születendő (az exétől van, nyugi, de Ellie vel nevelik) babájával mi történt..


De még bosszút se tudunk állni. Nincs olyan end hogy megöljük Abby-t aki bizony beteljesítette bosszúját. A játék olyan gusztustalan módon van elvágva, hogy szinte üvölt a part 3 ért. Mikor megláttam hogy Abbyt kell irányítani, utánanéztem a streamereknél hogy meddig tart még ez, hát: végig.  Egész egyszerűen kikapcsoltam a konzolt. És elkezdtem jóbarátokat nézni hogy oldjam a dühömet. Egy hét után aztán végigvittem hamár előrendeltem.  

Ezt a bizony a vásárlók megtévesztését. 
Oké, eljátszotta már ezt egyszer Kojima az Mgs2 trailereknél, melyekben mindegyikben a várva várt Snake szerepelt. Aztán egy óra múlva kiderül a hajós rész után hogy az anime kinézetű Raident kell majd irányítanunk..


De ott legalább volt végkifejlet, a csavaros történet, könyörgöm. És ha már Kojimát említettem micsoda véletlen hogy  szinte pont ugyan úgy, egy ököl boss fight van a játék végén,  mint az idei év másik legjobban várt játékában, itt: 

 

De ott is legalább beteljesül a bosszú, van vége a történetnek! És ez nem arról szól, bár azt se nyomják már le a torkomon egy bosszú game ként beharangozott játéknál, hogy a "harag nem old meg semmit", hanem arról hogy mivel a felénél elvan vágva a történet, az emberek kíváncsian várják tovább Dina, a baba, és Ellie sorsát, hogy a játék üvölt a part 3 ért! Erről szól..  Arra lettem volna kíváncsi hogy mi történt az eredetileg útnak indult karaktereimmel, nem Abby-re!


Azért vettem meg a gémet mert egy bosszú sztorit reklámoztak, nem egy amorf "nőt".  És kivételesen ezen nem csak én, de szinte az összes streamer is felháborodott!

Ki a t*köm kíváncsi a játék második 15 órájában erre a torzszülöttre, akit addig üldöztünk hogy bosszút álljunk rajta. És mondom a játék egy pontján hipphopp, elvágják ezt a bosszú szálat és jön az értsük meg Abbyt is vonal.  Ez olyan mintha a John Wick című film közepétöl hirtelen az üldözöttet kellene nézned, hogy  megértsd mitől lett olyan amilyen. Ez nem bosszú game gyerekek, ez technikailag a világ egyik legjobb játéka ótvar történettel.  
Komolyan mondom szinte látom a készítők gúnyos arcát, hogy ezek után mennyire fogják várni a part 3 at az emberek a hiányzó részek miatt!
Mesélhetek én a downgrade ellenére is a jelenlegi legszebb grafikáról, a mozgás animációról ha a játék felénél egyszerűen azt érzem hogy jól rászedtek..


Nem érdekel Abby története. Egy befejezett bosszúsztorit vártam némi romantikával, drámával.. Amit félig meg is kaptam.(meg megértem én hogy nem akarták levágni a fejős tehenet, azért nincs vége a játéknak)  

Na, de mégis ezek Ellenére is azt mondom megéri megvenni, az első 10-15 óráért mondjuk. Mert az olyan élmény amilyet eddig még soha, egyetlen egy videójátéknál sem tapasztaltunk! Mérföldkövekkel szenzációsabb játékélmény, mint eddig bármi! Megpróbálom éreztetni a technikát egy random képpel is, melyen tisztán látszanak in-game, a szereplők egymás közti érzelmeik! 


Szenzációs élmény a játék első fele! És ahogy elnézem a netet mások szerint IS..Ez a game annak ellenére is az év jétéka, hogy nincs befejezve! Szerintem IS!

Megjegyzések